KİŞİYE ÖZEL TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI
BİLGİLENDİRME FORMU
En az iki nüsha olarak düzenlenen bu form, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 1423. Maddesine ve 28.10.2007 tarihli
Resmi Gazete’de yayımlanan Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelik’eistinaden aydınlatma/bilgilendirme
yükümlüğünün yerine getirilmesi amacı ile hazırlanmıştır.
MADDE 1. SİGORTACI’YA İLİŞKİN BİLGİLER
SİGORTA ŞİRKETİ
|
BUPA ACIBADEM SİGORTA A.Ş. |
ADRES |
Küçükbakkalköy Mah. Başar Sok. No: 20 34750 Ataşehir - İstanbul |
TELEFON / FAKS NO |
(0216) 571 55 55 - (0216) 571 55 56 |
SATIŞ KANALI
|
|
TEKNİK PERSONEL
ADI - SOYADI
|
|
ADRES |
|
TELEFON NO / FAKS NO |
|
LEVHA KAYIT NO |
|
B. UYARILAR
En az iki nüsha olarak düzenlenen bu form, 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 1423. Maddesine ve 28.10.2007 tarihli
Resmi Gazete’de yayımlanan Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelik’eistinaden aydınlatma/bilgilendirme
yükümlüğünün yerine getirilmesi amacı ile hazırlanmıştır.
1. Seçilen Sigorta Sözleşmesi/Sözleşmeleri hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için, Sağlık Sigortası Genel Şartları
ile Sigortacı tarafından hazırlanan Poliçe Özel Şartları’nda yer alan hususları dikkatlice okuyunuz. Ürünlerimiz ve
Anlaşmalı kurumlarımız ile ilgili daha detaylı bilgiye satış kanalınız aracılığı ile veya www.bupaacibadem.com.tr
adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.
2. Sigortacı’nın sorumluluğu, sigorta sözleşmesinin kurulmuş olması halinde, sigorta priminin tamamının veya
taksitle yapılan ödemelerde, peşinatın ödenmesi halinde başlar.
3. İleride doğabilecek birtakım ihtilafları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme belgesi
almayı unutmayınız.
4. Sigorta Ettiren ile Sigortacı tarafından mutabık kalınan/ kararlaştırılan prim ödeme vadeleri kesin vade niteliğindedir.
Sigorta Ettiren, kararlaştırılan prim taksitlerinin herhangi birini kararlaştırılan vade tarihinde ödemediği taktirde
temerrüde düşer ve Türk Ticaret Kanunu’nun 1434. maddesi uygulanır. Sigortacı’nın, Sigorta Ettiren’in temerrüdü
nedeniyle Türk Borçlar Kanunundan doğan diğer hakları saklıdır.
5. Sigortalandıktan sonra www.sencard.com.tr adresinde yer alan websen bölümünü tıklayarak, T.C. Kimlik
numaranız ve sisteme kayıtlı cep telefonunuz aracılığıyla şifre alabilir, poliçe bilgilerinizi görüntüleyebilir, tazminat
detaylarını inceleyebilir, kişisel bilgilerinizi güncelleyebilir, hatta medikal tetkik sonuçlarınızı da online olarak
takip etmeye başlayabilirsiniz.
6. Sigorta Ettiren ve/veya Sigortalı’nın, poliçe başlangıç tarihinden itibaren ilk 30 gün içerisinde yazılı olarak cayma
talebinde bulunması halinde, risk gerçekleşmemiş ve bu talep tarihine kadar yapılmış herhangi bir tazminat
talebinin olmaması durumunda, ödenen primler kesintisiz olarak Sigorta Ettiren’e iade edilir.
Sigorta Ettiren ile Sigortacı tarafından mutabık kalınan/ kararlaştırılan prim ödeme vadeleri kesin vade niteliğindedir.
Sigorta Ettiren, kararlaştırılan prim taksitlerinin herhangi birini kararlaştırılan vade tarihinde ödemediği taktirde
temerrüde düşer ve Türk Ticaret Kanunu’nun 1434. maddesi uygulanır. Sigortacı’nın, Sigorta Ettiren’in temerrüdü
nedeniyle Türk Borçlar Kanunundan doğan diğer hakları saklıdır.
7. Poliçenin başlangıç tarihinden itibaren 30 günlük sürenin dolmasından sonra ve/veya talep tarihine kadar herhangi
bir tazminat ödemesinin yapılmış olması halinde; poliçenin iptalinin talep edilmesi durumunda iade edilecek prim
bir tazminat ödemesinin yapılmış olması halinde; poliçenin iptalinin talep edilmesi durumunda iade edilecek prim
tutarı, gün esaslı prim hesaplanarak belirlenir [(Toplam prim)/365*(sigortalı kalınan süre)].
Ödenmiş tazminat tutarı, tazminat prim oranının %65’inden fazla ise prim iadesi yapılmaz.
8.
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürününde, sigortalı olunmadan önce var olan mevcut rahatsızlık ve hastalıklar ile
bunların periyodik devamlılık ve nüksleri ile bunlara bağlı olarak gelişen komplikasyonlara ilişkin tüm giderler
kapsam dışı olup aşağıda detayı belirtilen Hastalık/Risk Grupları’ndan herhangi birine sahip olan kişiler bu ürün
kapsamında sigortalanamaz. Hastalık/Risk Grupları; Tüm Malign (Her türlü kanser, kötü huylu/seyirli tümör, kitle vb.)
hastalıklar, Organ yetmezlikleri, eksiklikleri, anomalileri ile organ nakil hastaları vb., Kronik Akciğer, Kronik Karaciğer
ve Kronik Böbrek Hastalıkları (Diyaliz Hastaları, Tek Böbrekliler, Polikistik Böbrek, Nefrotik Sendrom, Tüberkiloz, Sarkoidoz,
Amfizem, Hepatitler, Siroz vb.), Kalp ve Damar Sistemi Hastalıkları (İskemik Kalp Hastalıkları, Miyokard Enfarktüsü,
Kalp Kapak Hastalıkları By Pass Geçirenler, PTCA, Stent Hasta Sinüs Sendromu, Kardiyomyopati, Kalp Yetmezliği,
Hipertansiyon, Vaskülitler, Anevrizmalar, Malformasyonlar vb.), Kas İskelet Sisteminin Kronik Hastalıkları (Myastenia Gravis,
Konjenital Myopatiler, Muskuler Distrofiler vb.), Merkezi Sinir Sisteminin Organik ve İlerleyici Hastalıkları (Epilepsi, Felç,
Alzheimer, Parkinson, Serebral Palsi, Multipl Skleroz vb.), Sindirim Sisteminin Kronik Enflamatuar Hastalıkları (Crohn,
Ülseratif Kolit, Pankreatit vb.), Psikolojik/Psikotik Hastalıklar (Major Depresyon, Psikozlar, Bipolar Bozukluklar,
Obsesif Kompülsif Bozukluk, Yeme Bozuklukları vb.), Motor Gelişme Gerilikleri, Alkol, uyuşturucu ve madde bağımlılığı,
Metabolik ve Endokrin Hastalıklar (Addison Hastalığı, Cushing Sendromu, Obezite, Diabet, vb.), Kalıcı beyin, omurilik
hasarı, multiple travma ve ciddi yanıklar vb., Kan-kan yapıcı organların hastalıkları, kanama ve pıhtılaşma bozuklukları
(Hemofili, polisitemi, trombositopeni, Majör Thalessemi, Orak Hücreli Anemi,ITP (İdiyopatik Trombositopenik
Purpura),Aplastik anemi vb.), Romatizmal ve kollajen doku hastalıkları (Romatoid artrit, SLE, ankilozan spondilit,
FMF, amiloidoz, behçet vb.), Bağışıklık sistemi bozuklukları (AIDS, Immünglobülin eksiklikleri, çölyak vb.), Doğumsal,
Genetik-Ailevi Hastalıklar (Protein, Karbonhidrat, Lipid metabolizma bozuklukları, MEN Sendromları, Kistik Fibrozis,
Polipozis vb.), VKI=Kilo/((boy) x (boy)) indeksinin 36 ve üstünde veya 15 ve altında olması (18 yaş ve üstü kişiler için
geçerlidir), Prematüre doğum (34 hafta ve/veya 2 kg altındaki yeni doğanlar), Tam Görme ve İşitme Kaybı Olanlar.
9. Sözleşmenin kurulması sırasında veya Sigortacı’nın talep ettiği diğer durumlarda, Başvuru ve Beyan Formu’nda
yer alan sorulara tam ve doğru olarak cevap veriniz. Başvuru ve Beyan Formu’nda bulunmasa dahi poliçe şartlarını
etkileyebilecek hususlarda bilgi verme yükümlülüğünüz bulunmaktadır. Sigorta süresince ve riskin gerçekleşmesi
durumunda Sigortacı’ya eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Aksi taktirde, Sigortacı’nın Sağlık Sigortası
Genel Şartları ve Poliçe Özel Şartları ilgili maddeleri gereğince poliçenin iptali ve/veya ilgili hastalıklar için ek şart
(ek prim, muafiyet,limit, bekleme süresi vb.) uygulama hakkı saklıdır.
Sigortalı’nın şirkete sağlık geçmişi bilgilerine erişim yetkisi vermediği durumlarda, sözleşme Sigorta Ettiren’in,
Sigortalı’nın ve temsilci aracılığıyla sigorta yapılıyorsa Temsilci’nin beyanı ve varsa şirketin yazılı sorularına
verilen cevaplara dayanılarak yapılır. Sigorta Ettiren, Sigortalı ve varsa Temsilci, kendisine sorulan sorulara
doğru ve eksiksiz cevap vermek, kendisince bilinen ve şirketin sözleşmeyi yapmamasını veya daha ağır şartlarla
yapmasını gerektirecek bütün halleri bildirmekle yükümlüdür. Şirket, ihtiyaç görmesi halinde, Sigortalı’nın sağlık durumunun tespiti için hekim görüşünün alınmasını isteyebilir. Bahse konu işleme ilişkin masraflar Sigorta Ettiren ve Sigortalı tarafından karşılanır.
10. İlk sigortalanma tarihinden sonra ortaya çıkan ve yatarak tedavi kapsamındaki tüm işlemler ile ayakta veya yatarak
olmasına bakılmaksızın tüm fizik tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili giderler, ilk sigortalanma tarihinden başlamak
üzere 3 aylık bekleme süresi boyunca teminat kapsamı dışındadır. Doğum teminatı bulunan poliçede gebelikle ilgili
giderlerin karşılanabilmesi için, bu teminatın poliçeye dahil edilmesinden itibaren en az 12 ay sigortalılık süresinin
tamamlanmış olması gerekmektedir. Doğum teminatı kapsamındaki tüm giderler bu teminatın Sigortacıda ve bu
üründe bir önceki yıl da seçilmesi kaydıyla geçerli olup, teminata ilişkin giderler, seçildiği ilk yıl kapsam dışındadır.
C. GENEL BİLGİLER
1. TEMİNATLAR
Bu sigortayla aşağıdaki teminatlar sağlanmaktadır. Kapsam altına alınan teminatlar, teminat tutarları Poliçeniz
ve ekinde yer alan Teminat Tablosu’nda belirtilmiş olup, söz konusu teminatlar için Poliçe ekinde yer alan özel
şartlardaki hükümler uygulanacaktır.
I. SAĞLIK SİGORTASI TEMİNATLARI
Sağlık sigortası teminatı, Sigortalı’nın sigorta başlangıç tarihinden sonra ortaya çıkan rahatsızlıklarına ait sigorta
süresi içinde gerçekleşen sağlık giderlerini Sağlık Sigortası Genel Şartları ve Poliçe Özel Şartları çerçevesinde
ve poliçe ekindeki Teminat Tablosu’nda belirtilen limit ve katılım payı oranında tazmin etmeye yöneliktir.
TEMİNAT SEÇİMİ
MEDİKAL HİZMET AĞI
2. TEMİNAT DIŞI HALLER
Teminat Dışı Haller için Sağlık Sigortası Genel Şartları ve Sigortacı tarafından hazırlanan Poliçe Özel Şartları’na bakınız.
Sigortacı, yenileme dönemlerinde teminatları, teminat limitlerini ve teminatlara bağlı baz primleri belirleyebilir.
Türk Ticaret Kanunu, Sağlık Sigortası Genel Şartları ile Poliçe Özel Şartları’nda belirtilen Teminat Dışı Haller (Standart
İstisnalar ve Bekleme Süreleri) maddesinde belirtilen durumlar için ödeme yapılmaz.
3. PRİM
TARİFE PRİMİ
Bilimsel kabul görmüş ya da şirketin tecrübe edilen aktüeryal metodolojileri baz alınarak geçmişin, bugünün ve
geleceğin frekans, şiddet ve benzeri etkileri gözetilerek hesaplanan baz primdir.
POLİÇE PRİMİ
Tarife primleri baz alınarak, “Prime İlişkin Düzenlemeler” bölümünde tanımlanmış ek prim ve/veya indirimlerin
(dönemsel indirimler hariç) uygulanması sonucunda kişiye özel belirlenen primi ifade eder.
ÖDENECEK POLİÇE PRİMİ
Poliçe primleri baz alınarak, “Prime İlişkin Düzenlemeler” bölümünde tanımlanmış tüm dönemsel indirimlerin
uygulanması sonucunda kişiye özel belirlenen ödenecek primi ifade eder.
4. AZAMİ İYİ NİYET PRENSİBİ
Sigortacı bu sigorta sözleşmesini ve sözleşme şartlarını Sigorta Ettiren’in beyanına dayalı olarak oluşturmaktadır.
Bu nedenle Sigorta Ettiren, Başvuru ve Beyan Formu ile bunu tamamlayıcı belgelerde doğru bilgi vermek/beyanda
bulunmak ve sigorta sözleşmesinin konusunu teşkil eden sigorta sözleşmesi talebinin değerlendirilmesinde etkili
olacak hususları beyan etmekle yükümlüdür.
Sonuç olarak azami iyi niyet; sorulmuş olsa da olmasa da Sigorta Ettiren’in sigorta sözleşmesinden yararlanacak
tüm Sigortalıların, geçmiş ve mevcut hastalıkları ve sağlık durumu ile ilgili tüm bilgileri tam ve yanılmaya mahal
vermeyecek şekilde, gönüllü olarak Sigortacı’ya bildirmesidir.
D. RİSK KABUL VE PRİME İLİŞKİN DÜZENLEMELER
1. Sigortacı, sigorta sözleşmesinin kurulması aşamasında Sigortalı ve/veya Sigorta Ettiren’in ilk başvurusunda Başvuru
ve Beyan Formu’nda beyan ettiği tüm bilgileri, yeniden sözleşme yapılması aşamasında ise sağlık beyanına ek olarak
Sigortalı’nın yıl içindeki tazminatlarını ve sağlık durumunu esas alarak değerlendirme yapar. Sigortacı yapacağı
değerlendirme sonucunda başvuru aşamasında başvuruyu reddetme, yeniden sözleşme yapılması aşamasında
ise Sigortalı’nın mevcut rahatsızlıkları ve/veya hastalıkları için ek şart (muafiyet, limit, ek prim, katılım, bekleme
süresi vb.) uygulama ve sözleşmeyi hiç yenilememe hakkı saklıdır. İlgili başvurunuzun değerlendirme sonucu
hakkında satış kanalınız aracılığı ile bilgi alabilirsiniz.
2. Aile indirimi; anne, baba ve 24 yaşına kadar olan çocukların aynı poliçe kapsamında sigortalanması halinde, kişi
sayısı dikkate alınarak uygulanır.
3. Yeni doğan bebeğinize ait başvuruyu, bebeğinizin doğum tarihinden 14 gün sonra yapabilirsiniz. Bebeğiniz, Risk
Kabul Birimi’nin yapacağı değerlendirme sonucuna göre poliçeye dahil edilebilecektir. Poliçeye eklenecek
kişilerin (yeni doğan bebek ve evlat edinilen çocuklar dahil) primleri, yıllık prim üzerinden gün esasına göre
hesaplanacaktır.
4. Sözleşme kapsamında ilk defa sigortalanan veya diğer sigorta şirketinden yapılacak geçişlerde, tarife primi
uygulanacaktır. Yeni iş, geçiş ve yenilemelerde, sigortalının ikamet adresi, poliçenin kullanım adeti ve tutarları,
sigortalılık süresi, aile olma hali, ödeme planı değişiklikleri, prim hesaplanması esnasında fiyatın artmasına veya
azalmasına neden olabilmektedir. Sigortacı’da sona eren sözleşmenin yenileme dönemi sırasında; poliçedeki her
bir sigortalı için son yıl Ödenen Tazminat/ Ödenecek Poliçe Primi (T/P) oranının değerlendirilmesi sonucu, yeni
yıl primlerinde indirim uygulanabilir.
0-1 (bir) yaş aralığındaki çocuklarda ilk poliçe yenilemesinde, Ödenen Tazminat/Ödenecek Poliçe Primi (T/P)
oranının değerlendirilmesi sonucu, yenilenecek poliçe primlerinde herhangi bir indirim uygulanmayacaktır.
5. Sigorta priminin tamamının peşin ödenmesi durumunda, peşin ödeme indirimi uygulanacaktır. Ayrıca, Sigortacı
tarafından dönemsel olarak, düzenlenecek olan kampanyalar kapsamında ve benzeri durumlarda, yukarıda tanımlanan
indirim ve ek primler dışında her türlü indirim ve ek prim uygulaması yapılabilecektir.
6. Ömür Boyu Yenileme Garantisi, Sigortalı’nın, kesintisiz üç yıl sigortalı kaldığı ve bu süre içerisinde “Azami İyi Niyet Prensibi”
ilkesine uygun davrandığı durumlarda, Risk Kabul Birimi tarafından yapılacak tıbbi ve teknik değerlendirme sonucuna göre
sigortalanması uygun görülen kişilere verilebilir. Ancak, Sigortacı’nın değerlendirme sonucuna göre, Sigortalı’ya bu hakkı
vermeme veya ek şartlarla (muafiyet, limit, ek prim, katılım, bekleme süresi, vb) verme hakkı saklıdır.
7. Diğer sigorta şirketlerinden yapılacak geçişlerde, geçiş (transfer) talepleri, Poliçe Özel Şartları 14 no'lu "Geçiş İşlemleri
ve Kazanılmış Haklar" maddesi çerçevesinde değerlendirilecek olup, Sigortacı tarafından onaylanması halinde geçerli
olacaktır. Poliçenin geçiş olarak değerlendirilebilmesi için herhangi bir Sağlık Sigorta Poliçesinde sigortalı olunması ve
poliçeden çıkış tarihi itibarıyla en geç 30 gün içinde sigortalanması şartı ile kazanılmış haklar korunabilecektir.
E. TAZMİNAT ÖDEMELERİ
1. Anlaşmalı Kuruma başvurulması ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) güvencesi kullanılması halinde, Sigortacı
tedavi masraflarına yönelik ödemeyi, Poliçe Genel veÖzel Şartları ile Poliçe ekinde yer alan Teminat Tablosu
ve Anlaşmalı Kurum ile yapılan sözleşme çerçevesinde doğrudan Anlaşmalı Kuruma yapacaktır.
2. SGK ile anlaşmalı olan ancak Sigortacı ile anlaşması olmayan Sağlık Kurumlarında tedavi yapılması halinde,
sağlık giderleri öncelikle Sigortalı tarafından ödenir. Gerekli bilgi ve belgelerin eksiksiz şekilde Sigortacı’ya
ulaşmasından itibaren tazminat talebiniz, azami beş gün içinde değerlendirilir. Sağlık Sigortası Genel Şartları
ve Poliçe Özel Şartları kapsamında olan tazminat talepleri, Poliçe ekinde yer alan Te minat Tablosu’nda
belirtilen limit, muafiyet, katılım payı dahilinde Sigortacı tarafından uygun bulunması hali nde ödenir. SGK
ile anlaşmalı olmayan özel hastaneler ve branşlar ile SGK anlaşması olsa dahi SGK kullanılmadan gerçekleşen
sağlık giderleri poliçe teminat kapsamı dışındadır.
3. Hak sahipleri, poliçeden doğan haklarını talep edebilmek için, ilgili belgeleri Sigortacı’ya vermekle yükümlüdür.
Tazminat başvurusu için gereken bilgi ve belgelere ilişkin detayı, poliçenin hazırlanmasını müteakip Sigortacı’nızdan
isteyebilir veya şirketimiz web sitesinden temin edebilirsiniz. Rizikonun gerçekleşmesi durumunda, gerekli bilgi ve
belgelerle birlikte işbu formda adres ve telefonları yer alan senCard Hizmet Merkezi’ne başvuruda bulununuz.
F. VERGİ UYGULAMASI
Sağlık Sigortası için ödenen primler vergiye esas matrahtan düşülebilir. Bu konuda lütfen Sigortacı’nıza danışınız.
G. TAHKİM SİSTEMİNE ÜYELİK
H. ŞİKAYET VE BİLGİ TALEPLERİ
Sigortaya ilişkin her türlü bilgi talepleriniz ve şikayetleriniz için aşağıda yazılı adres, e-posta ve telefonlarımızı
arayarak Sigortacı’ya ulaşabilirsiniz. Bilgi talepleriniz ve şikayetlerinizin Sigortacı’ya ulaşmasından itibaren en
geç 15 gün içinde (Sigortacı tarafından gerekli görülmesi halinde araştırma sürecinin sonlandığı tarihten itibaren
başlayacaktır) tarafımıza verdiğiniz iletişim bilgileri bu bilgilerin verilmemiş olması halinde ise Sigortacı tarafından
bilinen en son iletişim bilgileriniz kullanılarak cevap verilecektir.
Şirketiniz tarafından, SMS, telefon, elektronik posta ve benzeri iletişim kanallarından iletilecek bilgilendirme
ve pazarlama mesajlarının tarafıma gönderilmesini kabul ederim.
ADRES |
Sencard Hizmet Merkezi
Küçükbakkalköy Mah. Başar Sok. No: 20 34750 Ataşehir - İstanbul
|
TELEFON NO |
444 9 555 |
TELEFON NO |
444 9 555 |
FAKS NO |
(0216) 571 55 56 |
EPOSTA |
mim@sencard.com.tr
|